Zaterdag, 14 juni 2008 - Reisverslag uit Rome, Italië van Edith Veldhuizen - WaarBenJij.nu Zaterdag, 14 juni 2008 - Reisverslag uit Rome, Italië van Edith Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Zaterdag, 14 juni 2008

Door: Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith

14 Juni 2008 | Italië, Rome

Hoi lieve luitjes,
Hartstikke leuk dat jullie hebben gereageerd, Jilles, Werner en Renee!
Ja Renee, ik kan me voorstellen dat jullie Fransen anders reageerden dan de Hollanders. Maar jij als half Nederlands/half Frans: voelde jij hier geen dubbel gevoel bij? Jij zult wel voor beiden geweest zijn, of had je toch nog een voorkeur?

Jilles had ook een geweldige avond, he Jilles? Ik weet hoe jij altijd meeleeft met het voetbal.

Met Werner ook alles goed? Leuk dat je gereageerd hebt.

Hanny en ik hebben vandaag een verschrikkelijk drukke dag gehad. Han heeft niet eens meer de puf om te internetten, die is daarnet direct doorgelopen naar bed. Gebeurt niet vaak dat ik meer energie heb dan mijn zus, want meestal is het andersom.
We hadden echter een hele leuke (maar ook hele vermoeiende dag). We zijn de hele dag wezen island-hoppen. Met de boot naar 3 eilanden geweest. Het eerste eiland had een heel mooi kasteel, het tweede eiland leuke restaurantjes en het derde eiland een mooie botanische tuin. Maar voor alle 3 de eilanden gold dat we verschrikkelijk veel trappen moesten lopen, en dat was dodelijk. Aan het einde van de middag hadden we het dan ook helemaal gehad. Daarna zijn we naar een gezellig restaurantje gegaan waar we een heerlijk visje hebben gegeten. Overal is nu nog muziek te horen van de terrasjes, maar wij houden het voor gezien en gaan lekker vanuit bed nog een beetje t.v. kijken of lezen. Morgenochtend weer om 8 uur eruit (want dan begint de parkeermeter weer te lopen) en dan is ons plan om morgen met een kabelbaan hoog de bergen in te gaan, vanwaar je een schitterend uitzicht hebt.
Het weer had alleen iets warmer gemogen. Er stond vandaag een fris windje en we hebben dus de hele dag met een warm jasje aangelopen, en vanavond was het ook te fris om buiten op een terrasje wat te eten. Maar ja, we hebben geen regen gehad, dus we mogen niet klagen. Ik Holland is het waarschijnlijk slechter weer?
En in Frankrijk, Renee? Hoe is het daar?

Ons hotel is prima. Mooi hotel precies aan het meer, met een (betalende) parkeerplaats voor de deur. Goed ontbijt. Niets om over te klagen.

Lieve luitjes, een fijne avond alvast en welterusten voor vannacht. Ik hoop morgenavond weer een berichtje hier te kunnen posten, maar weet niet hoe laat we weer in Geneve aankomen. In de loop van de middag rijden we nl. terug naar Geneve. Maar als het een beetje meezit kan ik aan het einde van de avond jullie wel weer even laten weten wat we morgen allemaal hebben gedaan/meegemaakt.

Edzard, even tot slot: ik had jou gezegd dat ik mijn telefoon uit heb staan en dat jij in geval van paniek Han moet bellen op haar mobiel. Haar nummer kun je vinden op mijn adressenlijst in het zwarte ladenkastje (bovenste plankje) op de mappenwagen, o.k.? Hoe is het met de poezenbeesten? Zijn ze niet 's nachts gaan dwalen? Zijn ze vannacht wel thuis geweest? laat even weten hoe het met ze is, als je wilt.

Dag allemaal,

lieve groetjes,

Edith

• 14 Juni 2008 - 20:52

René Thijssen:

Hoi Edith;
    Wat fijn dat je het zo prettig hebt samen met je zus,en zoals ik gewend ben van jou heb je ook hier een superdruk programma.
    Yvonne en Rob waren vanmorgen hier met de foto,s van hun camera,s van Kreta en Santorini.
    Het was vaak regenachtig met flinke buien,zat erin met de brommer,was eens gaan kijken waar de ingang van,,Monde Verde,, nu eigenlijk ligt.
    Hopelijk hebben we volgende week beter weer en gaat het door.
    Nog veel plezier lieve zus,en groetjes aan je andere zus van René.

• 15 Juni 2008 - 00:44

Jilles:

Ha Edith,

weer een geweldige dag beleefd, zo te lezen, met maar liefst drie eilanden!
    Leuk hoor, telkens een ander eilandgevoel. En trappenlopen is een goede beentraining, hoe meer treden des te beter!
    Wel jammer van het te frisse weer...

Hier vandaag nog nagenieten van het prachtige voetbalresultaat van gisterenavond. De Italianen doen het beduidend slechter!

Fijne dag en goede terugreis naar Genève!
    Liefs,
    Jilles

• 15 Juni 2008 - 11:36

Renée:

Leuk joh. Ik hoop dat jullie voor je kabelbaantochtje mooi weer hebben, om goed te kunnen genieten van het uitzicht.
    Mooi land Italie ... heerlijke pasta's ..., alleen is alles er een beetje duur, of valt dat wel mee ?