Onze 1e dag - Reisverslag uit Rome, Italië van Edith Veldhuizen - WaarBenJij.nu Onze 1e dag - Reisverslag uit Rome, Italië van Edith Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Onze 1e dag

Door: Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith

13 Juni 2008 | Italië, Rome

Hoi lieve luitjes,

We zijn hier dan nu in Stresa.
Vanochtend om 05.00 uur opgestaan, aangekleed en om 06.00 uur naar het station voor de trein naar Schiphol. Om 08.25 uur vertrok mijn vliegtuig en om 10.00 uur kwam ik aan in Geneve. In het vlietgtuig zaten een heleboel Oranje supporters, dus dat was een hele gezellige boel.Taxi gepakt naar het sjieke Grande Kempinski Hotel, waar ik net op tijd kwam voor de ceremonie van de Graduation van mijn nichtje Kaetlin. Was wel even een hele zit: duurde tot 14.30 uur. Was wel heel indrukwekkend. Daarna luxe receptie op een boot op het meer van Geneve, met allemaal heerlijke hapjes (waar we inmiddels allemaal hard aan toe waren).Toen we van de boot afkwamen, liepen we tegen het hotel Beau Rivage aan, waar de crew zit van het EK-voetballen. Heel sjiek hotel. Ik ben daar nog even binnen geweest en heb de nodige foto's gemaakt. Helaas niemand tegengekomen. Die waren natuurlijk al op weg naar Bern. Daarna koffer van Hanny gepakt thuis en om 16.30 uur naar Italie gereden, waar we om 19.45 uur in Stresa aankwamen. Een schattig plaatsje.
We hebben een mooi hotel, precies aan het meer met een mooie ruime kamer. Dus spullen snel op de kamer gegooid en daarna lekker de hele avond in een restaurant hier gezeten, waar we heerlijk hebben gegeten. Het weer was erg mooi toen we aankwamen, maar toen we in het restaurant zaten, begon het te stortregenen en te bliksemen. Nu is dat inmiddels wel over, gelukkig. Hopen maar dat het morgen weer mooi weer wordt. We willen dan een van de eilanden hier voor de kust gaan bezoeken.
We hebben het prima naar ons zin met z'n tweetjes.
Ik maak het niet te lang, want Han wil ook nog computeren, en ik ben hard toe aan een lekkere douche en daarna mijn bedje, want ik ben wel gaar van de reis vandaag en val inmiddels om van de slaap (en de wijn bij het diner).
Ik heb al een aantal hele mooie foto's gemaakt maar die zet ik na het weekend erop, dus die houden jullie nog tegoed.
Morgen laat ik weer even weten hoe onze dag is geweest.
Lieve luitjes, tot morgen, jullie ook een hele fijne zaterdag. Ik weet niet hoe het is afgelopen met de voetbalwedstrijd Nederland-Frankrijk vanavond. Kan iemand mij dat even doorgeven? (Hieronder kun je een reactie ingeven). Ben er heel benieuwd naar.
Tot morgen,
liefs,
Edith

• 13 Juni 2008 - 23:41

Jilles:

Ha Edith,

dat klinkt goed, alles gelukt dus, op tijd in Zwitserland voor de bijeenkomst en een heuse boottocht met hapjes (en Zwitserse wijn?) op het Meer van Genève, dat is het betere leven hè?!
    En gezellig bijgepraat met zuslief in Italië met een diner met wijn!

Hier alles perfect! Vanavond bij vriendin Karen geweest en genoten, vier keer het uitgeschreeuwd van vreugde/opluchting en elkaar in de armen gevallen, je raadt het al, Oranje versloeg de arrogante Fransen met 4-1! "We" gaven Europa voor de 2e keer voetballes! Euforische stemming in het land, alles en iedereen onder de indruk van het voetbal van Nederland!

Nu thuis een laatste biertje voor het slapen gaan. Proost!

Liefs,
    Jilles

• 14 Juni 2008 - 00:10

Jilles:

Machtig mooie avond hier!
    Frankrijk drong direct aan maar al in de 9e minuut verkreeg Dirk Kuijt een hoekschop. Van der Vaart voerde deze hoekschop op prachtige wijze uit en Kuijt wist z'n hoofd er tegenaan te krijgen: 1-0! Na een angstige periode kort voor en na de rust werden er spelers gewisseld. De in sublieme vorm stekende Arjen Robben kwam, rende overal langs en gaf de bal perfect voor op Van Persie die de 2-0 binnen schoot.
    Helaas werd het 2-1, dus weer 'billenknijpen' op de bank, maar de euforie was compleet toen Robben binnen een minuut (!) bij het Franse doel kwam en vanuit ongelooflijke hoek met de linkervoet de bal in het doel joeg!!! (3-1)
    De Fransen gaven zich evenwel nog steeds niet gewonnen en aan de held, keeper Van der Sar en de hardwerkende ploeg waar het om verdedigen en wegwerken ging, was het te danken dat Oranje stand hield.
    In de laatste minuut schoot Sneijder de bal op magistrale wijze in het doel, 4-1 en wisten we het niet meer... schreeuwen, elkaar beetpakken en onze ogen niet kunnen geloven, zo mooi kan voetbal zijn!
    Oranje is hiermee winnaar van groep C en speelt op zaterdag 21 juni de kwartfinale in Basel. Zorg ervoor dat je kunt kijken!

• 14 Juni 2008 - 07:25

Wèrner:

Hoi Zus,

Leuk te horen dat je het zo naar je zin hebt. Wat het voetballen betreft heeft Jilles je al uitvoerig bericht.
    Geniet van je dagen,groetjes aan Han en tot van de week.

• 14 Juni 2008 - 16:49

Toon:

leuk je berichten te lezen - geniet er maar lekker van
    liefs, Toon

• 14 Juni 2008 - 16:53

Renée:

Hopelijk heb je net zulk heerlijk weer als wij hebben.
    De voetbalwedstrijd van gisterenavond hebben de fransen overigens anders ervaren dan Jilles ....
    Hier hoor je vandaag niemand over voetballen praten.
    Het commentaar van de franse verslaggevers was overigens vol lof over de hollanders. Zullen ze een kans maken ......?