Terug naar Nederland - Reisverslag uit , van Edith Veldhuizen - WaarBenJij.nu Terug naar Nederland - Reisverslag uit , van Edith Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Terug naar Nederland

Door: Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith

11 Juli 2010 | ,

Zondag, 11 juli 2010

Gisterenavond om 20.00 uur zijn we het hotel uitgegaan en hebben weer heerlijk gegeten op het terras voor ons hotel. Daarna naar de Puerta el Sol gewandeld en daar bij de fontein temidden van een heleboel Madrilenen lekker gezeten en naar de voorbijgangers gekeken. Het was weer een mierenhoop van mensen die voorbij kwam.
Om 23.00 uur op een terras een afzakkertje genomen en om 01.30 uur gingen we naar ons hotel.

Vanochtend na ons desayuno completo (ontbijt) nog een laatste wandeling gemaakt naar o.a. het Koninkijk Paleis. Onderweg nog 3 paar schoenen gekocht (schandalig…….. maar de schoenen zijn hier ook zo mooi….).
Zoveel mogelijk alle gaatjes in rugzak en koffer opgevuld met schoenen, voor het geval er moeilijk over zou worden gedaan bij het instappen van het vliegtuig.
Helaas mocht dit niet baten. Bij het boarden (viegtuig ingaan) moest ik mijn koffertje in een bak plaatsen om te zien of die erin paste. Dat ging net. Daarna moest ik mijn koffertje op de zijkant erin plaatsen en toen was hij net iets te dik en werd mij gezegd dat hij niet als handbagage mee mocht, maar moest worden ingechecked en moest ik 22 euro betalen voor het inchecken en mocht de koffer niet als handbagage mee het vliegtuig in. Dit bleek dus een wassen neus te zijn en alleen ervoor bedoeld dat men geld kreeg, want ondanks dat de grondstewardes zei dat ik de koffer moest afgeven op het moment dat ik het vliegtuig binnen ging, bleek dat er helemaal niemand was om bij het binnengaan van het vliegtuig koffers aan te pakken die naar de kofferruimte van het vliegtuig moesten. De koffer ging dus gewoon mee aan boord. Ik ben maar opgehouden mij hierover te verbazen.

Na een vertraging van 3 kwartier ging het vliegtuig dan om 17.00 uur de lucht in. Waarschijnlijk zat toen alles mee, want we kwamen toch om 18.45 uur in Amsterdam aan. Rinus werd opgehaald en ging naar Alkmaar, en ik nam de trein naar Den Haag Centraal. Daar aangekomen (om 19.45 uur) bleken er geen trams meer te rijden en moest ik de Randstadrail pakken, die pas na 20 minuten zou komen. De mensen die erop stonden te wachten baalden hevig, want iedereen wilde natuurlijk op tijd thuis zijn voor de voetbalfinale van Oranje tegen Spanje. Ik had ook geen zin om op die Randstadrail te wachten en heb een taxi naar huis genomen en kwam om 20.00 uur thuis aan. Na het knuffelen van mijn poezenbeesten ben ik direct op de fiets gesprongen naar het huis van Edzard om zijn kat eten te geven en deze even wat aandacht te geven, omdat Edzard nu een week in Kroatie zit. Om 20.30 uur ben ik terug naar huis gereden om net op tijd thuis te zijn toen de wedstrijd begon. Op dit moment is de wedstrijd nog bezig, dus ik weet nog niet wie er gaat winnen.

De korte vakantie naar Madrid zit er nu op. We hebben een heerlijke tijd gehad en het zal voor mij in ieder geval niet de laatste keer zijn geweest dat ik naar Madrid ben geweest, want ik voel het echt als “mijn stad”.

Lieve groetjes,

Edith


  • 12 Juli 2010 - 07:31

    Mathilda:

    jammer dat je weekje er al weer op zit, maar ja...het is niet anders. Dan heb je weer iets om naar uit te kijken...

    Leuk om al je verslagen gelezen te hebben. Belachelijk trouwens dat je moest betalen voor iets dat uiteindelijk niet gebeurd is.

    Heb je trouwens al gelezen dat er een vliegmaatschappij is die staplaatsen wil verkopen? Dan heb je alleen een soort van rugleuning waar je tegenaan kunt staan/hangen? Ook wil die maatschappij laten betalen voor 't toilet... 1 euro per keer!!! Moet niet gekker worden...

    Succes weer op je werk.

    Lieves groetjes,
    Mathilda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith

Actief sinds 19 Maart 2008
Verslag gelezen: 2650
Totaal aantal bezoekers 68032

Voorgaande reizen:

08 September 2011 - 12 September 2011

Geneve + Graubunden (Chur)

07 Juli 2010 - 11 Juli 2010

Spanje: Madrid

06 April 2010 - 20 April 2010

Thailand: Het Gouden Zuiden

09 September 2009 - 13 September 2009

Italie: Lago di Garda, Venetie, Verona

26 Juni 2009 - 28 Juni 2009

Spanje: Madrid

05 Januari 2009 - 28 Januari 2009

Nieuw Zeeland

13 Juni 2008 - 16 Juni 2008

Italie, Lago Maggiore

Landen bezocht: