Met de roll on roll off bus Madrid verkend - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Edith Veldhuizen - WaarBenJij.nu Met de roll on roll off bus Madrid verkend - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Edith Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Met de roll on roll off bus Madrid verkend

Door: Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith

10 Juli 2010 | Spanje, Madrid

Zaterdag, 10 juli 2010

Gisterenavond zijn we naar het plein Puerto del Sol gelopen waar een grote mensenmenigte zich had verzameld op het plein, op de fonteinen, en in de straten. Zo ontzettend leuk: ’s avonds is dit zo’n beetje de hangplek van de Madrilenen. Wij gingen dus ook lekker tussen al die Madrilenen op zo’n fontein zitten: mensen kijken. Op het plein was ook een boel te doen en te zien. Ook heel veel levende beelden zie je hier. Echt hele mooie, en je vraagt je af hoe die mensen zo lang in vaak zo’n ongelukkige houding, zo doodstil kunnen staan. Hieronder zal ik een paar foto’s van zulke levende beelden plaatsen. Ik bleef mij verbazen over sommige beelden, hoe ze dat doen. Verder waren er diverse mensen die een beetje konden zingen en dan gingen optreden (en vervolgens door de politie weer werden weggejaagd). Ook heel bizar was toen een brandweerwagen ineens aan kwam stuiven, het plein op, de straat in die op dat plein uitkwam, die zwart zag van de mensen die daar allemaal liepen. De brandweerwagen minderde geen vaart; de mensen moesten dus snel wegrennen om niet overreden te worden. Ook reed even later een politiewagen met loeiende sirene over het ontzettend drukke plein, zodat de mensen weer snel uiteen moesten stuiven. Ja, je ziet heel wat, als je lekker bij zo’n fontein hangt. Zoals ook een dronken student die zich als een travestiet had verkleed en met een opblaaspop de fontein in dook, waar wij ons net lekker hadden geïnstalleerd.
Even later naar de Plaza Mayor gewandeld, waar het ook heel druk was en veel entertainment. Daar lekker op een terrasje gezeten en wat gedronken. Toen naar het laatste terrasje: onze “stamkroeg” vlak voor ons hotel. Daar nog een lekker wijntje gedronken en toen om ongeveer 01.00 uur naar ons bedje.

Vanochtend eerst weer op het terras tegenover ons hotel onze dagelijkse desayuno completeo (= uitgebreid ontbijt) genuttigd, toen even wat geld gaan pinnen, waarbij we langs een schoenenzaak kwamen die zulke mooie, aparte schoenen had, dat ik de verleiding niet kon weerstaan. Ik vroeg mij wel eerst af hoe ik die mee moest krijgen in mijn kleine koffertje, maar Rinus zei dat dat geen probleem was, want in zijn rugzak paste nog wel het een en ander.Dat liet ik mij dus geen 2 keer zeggen en heb 3 paar schoenen gekocht, en in de loop van de dag nog een paar schoenen. Ik zat mij de afgelopen dagen al steeds te vergapen aan hoe de vrouwen hier zich kleden: zo elegant, en met zulke mooie schoenen allemaal. Dus ik – als echte schoenenfetisjt – wilde ook zulke mooie schoenen hebben. Ik ben er ook heel blij mee.

Daarna hebben we tickets gekocht om met de toeristenbus een rondrit te maken. Dat is zo’n bus die langs alle highlights gaat en je dus overal in en uit kunt stappen. We reden eerst door het moderne Madrid en daarna door het historische Madrid. Het moderne Madrid was wel aardig, en we hebben daar ook het stadion van Real Madrid gezien, maar we vonden het historische Madrid toch veel en veel mooier, en we waren het erover eens dat ons hotel perfect ligt qua lokatie.

Omstreeks 14.30 uur waren we terug en gingen op een terras een heerlijke lunch nuttigen bij het restaurant waar we ook iedere ochtend ontbijten en ’s avonds nog een afzakkertje nemen. Zo leuk van dat restaurant: ik heb al drie keer een mooie rode roos van hen gehad. En het is niet zo dat ze iedere vrouw die daar komt een roos geven. Nee, ze hebben een paar rozen iedere dag, en die geven ze willekeurig aan iemand. En ik heb al tot 3 keer toe een roos gehad. Bij de tweede roos vroeg ik of ik mijn waterflesje mee mocht nemen zodat ik een vaas had, en die vulden ze toen nog keurig met water. Dus nu staan er 3 mooie rozen op onze kamer. Die zal ik morgen als wij weggaan maar aan de receptioniste van ons hotel geven.

In de loop van de middag (als het buiten te heet is) gaan wij steeds naar ons hotel om lekker even te douchen, te lezen, wat t.v. te kijken; kortom, wat te relaxen (siesta houden) om dan in de loop van avond (rond 20.00 a 20.30 uur) weer lekker op pad te gaan. Dan komen alle mensen hier hun huizen uit en verzamelt iedereen zich op de pleinen en op de fonteinen, en is het hier overal een grote mierenhoop van mensen. Iedereen gaat dan een terrasje opzoeken en lekker even, of lekker bij de fonteinen blijven hangen.

Helaas zit het er alweer bijna op. Morgen om 13.00 uur vertrekken we weer naar het vliegveld, waar ons vliegtuig om 16.00 uur vertrekt en we om 19.00 uur in Nederland aankomen, net op tijd om de finale tussen Nederland en Spanje te zien. We hebben hier echter een heerlijke tijd gehad, en zoveel gedaan en gezien, dat we het gevoel hebben dat we hier ruim een week hebben gezeten ipv maar 5 dagen.

Lieve luitjes, tot in Nederland maar weer.

Groetjes,

Edith en Rinus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith

Actief sinds 19 Maart 2008
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 68033

Voorgaande reizen:

08 September 2011 - 12 September 2011

Geneve + Graubunden (Chur)

07 Juli 2010 - 11 Juli 2010

Spanje: Madrid

06 April 2010 - 20 April 2010

Thailand: Het Gouden Zuiden

09 September 2009 - 13 September 2009

Italie: Lago di Garda, Venetie, Verona

26 Juni 2009 - 28 Juni 2009

Spanje: Madrid

05 Januari 2009 - 28 Januari 2009

Nieuw Zeeland

13 Juni 2008 - 16 Juni 2008

Italie, Lago Maggiore

Landen bezocht: